KICKSTART - Ukesprogram

Vi er allerede halvveis i programmet vårt, og da er det på tide å snakke litt om fremgang. For kanskje har du hatt bedre fremgang enn du har lagt merke til?


Hva betyr fremgang?

Fremgang kan bety mange ting. Kanskje har du i første omgang vært mest opptatt av vekt og målebånd, men er vektnedgang eller tynnere lår eneste tegn på suksess?  

Før vi starter uke 3 vil jeg at du skal stille deg selv noen enkle spørsmål, også reflektere litt over svarene du får: 

  • Hvordan sover du? Sover du godt og våkner uthvilt? 
  • Hvor mange ganger i løpet av en dag føler du at blodsukkeret synker og du får lyst på søtsaker eller rask energi? 
  • Hvor mye frukt og grønt spiser du i løpet av en dag? 
  • Hvordan har kroppen din det etter et måltid? Blir du daff eller føler du deg opplagt? 
  • Hvordan har magen din det? 
  • Føler du deg ofte oppblåst og utilpass? Beskriv energinivået ditt på ettermiddagen. 
  • Hvordan er det å komme seg på trening?

Hvor har du opplevd fremgang?

Jeg håper dine tanker om fremgang vil forandre seg etter hvert som du opplever endringer du ikke en gang var klar over at du trengte!

Ha en fremgangsrik uke!

Toast av søtpotet

Her får du en forsmak på en av ukens oppskrifter med video av prosessen.

 

INGREDIENSER

Nok til 3: 

  • 2 store søtpotet 
  • 2 ss Helios olje 
  • Litt salt 
  • 4–5 dl revet kyllingkjøtt av grillkylling 
  • 1 glass Helios grønn Pesto 
  • 2 dl kesam 

SLIK GJØR DU

Sett ovnen på 220 grader.
Del søtpoteten i skiver. Ca. 0,5 cm tykke. Pensle begge sider med litt olje og ha på litt salt. 
Fordel skivene utover et stekebrett og stek midt i ovnen i 15 minutter. Snu etter halve tiden. 
Rør sammen kylling, pesto og kesam. 
Søtpotetskivene kan spises både varme og kalde. 
Toppet med kyllingsalat og litt friske grønnsaker.