KICKSTART | UKESPROGRAM

 Vi har kommet til siste uke av SUNKOST KICKSTART, og nå er det på tide å lære av det vi har gjort. Kanskje har du fått noen nye gode vaner du kan gå inn i sommeren med?

Er du klar for innspurten?

Tenk at vi allerede har kommet til uke 4! Denne uken ønsker jeg at du skal tenke litt over hva du definerer som en sunn livsstil. Kanskje tenker du at det er noe du oppnår når du spiser på en bestemt måte eller trener et visst antall ganger i uken, men det er også andre faktorer som spiller inn.  

Kan du fullføre disse setningene og se hva som gjør at du har en sunn livsstil? 

  • Når jeg føler meg ... 
  • Når jeg fokuserer på ... 
  • Når jeg spiser mat som ... 
  • Når jeg møter utfordringer ved å ... 
  • Når jeg tar valg som ... 
  • Når kroppen min er ... 

Forbered deg på dårlige dager

Når vi nå går inn i siste uke av Kickstart, håper jeg du fortsatt er motivert og allerede har fått mange gode opplevelser. Likevel kan det være lurt å forberede seg på at det også kommer dårlige dager. De er nemlig en del av livet. 

Da er det viktig å huske på at det ikke er avgjørende hvor mange uker du ikke fikk trent eller hvor ofte du valgte å kjøpe en sjokolade. Det som er avgjørende, er hvordan du håndterer disse dagene mentalt, og hvor kjapt du kommer tilbake til de valgene du trives best med. 

Forbered deg på dårlige dager ved å lage en liten liste med 5 små vaner som du enkelt kan putte inn i hverdagen din, også når de dårlige dagene kommer. Gjør deretter et bevisst valg om å jobbe med disse. 

Eksempler på 5 slike vaner: 
  1. Smoothie til frokost 
  2. Ha med en frukt i vesken 
  3. Drikke et glass vann til hvert måltid 
  4. Fylle halve tallerken med grønnsaker 
  5. Ta trappen på jobb 

God sommer!