Skjønnhetssøvn – en myte eller sannhet

Skjønnhetssøvn er et begrep du sikkert kjenner til, men stemmer det egentlig at du blir penere av å sove godt?

L-serin + Granateple – åtte virkestoffer i en tablett

Aminosyren L-serin er viktig for kroppens oppbygging av proteiner og for normal energiomsetning. Dette er en aminosyre som deltar i en rekke biokjemiske reaksjoner, og er blant annet viktig for hjernens funksjon.

Får du i deg nok jod?

Visste du at du kan få i deg for lite jod hvis du spiser lite hvit saltvannsfisk eller lite meieriprodukter? Hvis du er veganer, vegetarianer, gravid eller ammende bør du passe ekstra godt på. Sporstoffet er blant annet viktig for energiomsetningen vår.

Alt du trenger å vite om Melatonin

Melatonintilskudd kan tas ved lettere søvnvansker. Men vet du egentlig hva Melatonin er, og hvordan det virker i kroppen?

Få tilbake søvnen med Melatonin

Melatonin er et hormon som sørger for at vi blir trøtte om kvelden og får sove. Har du søvnvansker, kan tilskudd med Melatonin være gunstig.

Slik får du bedre søvn og mer energi

Netter med dårlig søvn kan tære på energinivået, så det er viktig å ta tak i problemet før du følger deg sliten og uopplagt i hverdagen.

Bedre søvnrutiner og mer overskudd i hverdagen

Sliter du med lite overskudd? Det kan ha en sammenheng med dine søvnrutiner!

Derfor er det viktig å sove godt

Hvor godt du sover om natten, har stor innvirkning på både kropp og psyke. Mangel på søvn kan gi deg en rekke plager og ubehag. Derfor er det viktig å legge til rette for god søvn.

Sjekk deg selv: Sover du nok?

Søvn er en nødvendig hviletilstand for kroppen, der både bevissthet, motorisk aktivitet og evnen til å reagere på ytre sansestimuli er nedsatt.

KSM66 med Ashwagandha

Ashwagandha er ansett som Prinsen av Ayurveda – benyttet i årtusener for å bidra til økt kraft, balanse og harmoni. 

Ashwagandha – et tilskudd for søvn og ro

Sliter du med søvnen, kan tilskudd med urten Ashwagandha være noe for deg.

Vitamin B12 for energi og nervesystemet

Vitamin B12 bidrar til å redusere tretthet og utmattelse og er et viktig vitamin for energiomsetningen i kroppen. Dette er altså et vitamin du bør passe på å få i deg tilstrekkelig av. 

Ginseng - den styrkende roten

Ginseng har blitt brukt i århundrer i tradisjonell kinesisk medisin, blant annet for å øke fysisk yteevne og vitalitet.

Melatonin i alle former

Melatonin har blitt populært som tilskudd for søvn. Tilskuddene kommer i mange former, les mer om det her.

Slik holder du energien oppe

Føler du deg trøtt og sliten? Her har du 7 tips til hvordan du holder energien oppe og unngår å være så sliten og trøtt hele tiden.

Dårlig søvn i overgangsalderen – dette kan hjelpe

Hvis du har problemer med søvnen og er kvinne i rett alder, er det verdt å sjekke om overgangsalderen er årsaken.