Hvilke kosttilskudd er best for deg?

Det kan være vanskelig å orientere seg i det store utvalget av kosttilskudd. Flytende tilskudd, kapsler, tabletter, pulver, vitaminer og mineraler fra ulike kilder, høydose, lavdose – hva skal du velge?

Derfor trenger du vitamin D

Vi trenger vitamin D blant annet for å opprettholde et normalt immunforsvar og et normalt skjelett. Mange får for lite vitamin D, spesielt om høsten og vinteren. Da kan kosttilskudd med vitamin D være et godt alternativ. Les om hvorfor D-vitamin ikke bare er D-vitamin og hvilke kilder og kosttilskudd som finnes.

Omega 3 – derfor trenger du det

Du har sikkert hørt at omega-3 er sunt. Men vet du hvorfor du bør få i deg nok omega-3? Les mer om hvor mye omega-3 du trenger, gode kilder og gode valg innen omega-3-tilskudd.

Magnesium for muskler og energi

Mineralet magnesium er blant annet viktig for muskler, energiomsetning og skjelettet. Magnesium brukes blant annet ved lette kramper i bena. Her kan du lese mer om magnesium, matvarer med magnesium og hvilke magnesiumtilskudd du kan velge mellom.

Vitamin E – en beskyttende antioksidant

Vitamin E fungerer som en antioksidant i kroppen, og beskytter cellene mot oksidativt stress. Vitaminet finnes blant annet i vegetabilske oljer, nøtter, frukt og grønnsaker.

Jod – for energiomsetningen

Jod er et viktig mineral for energiomsetningen vår. Les mer om hva jod gjør i kroppen, hvilke matvarer som inneholder jod og hvilke kosttilskudd du kan velge mellom.

Krom – ved søtsug

Krom er et viktig spormineral som bidrar til å opprettholde et normalt blodsukker. Les mer om hvilke funksjoner krom har i kroppen og hvilke matvarer og kosttilskudd som er gode kilder til krom.