Eplecidereddik for fordøyelse og vekt

Eplecidereddik er kjent for å ha gunstig innvirkning på helsen. Den skal blant annet være god for fordøyelsen og for vektnedgang.

Tretten måter du kan bruke kokosolje

Kokosolje er blitt kjent som et mirakelprodukt, som kan brukes til alt! Ikke bare kan det brukes til å lage god mat, men det kan også brukes til å gi fuktighet til hud, hår og negler – samt mange andre bruksområder!

Matcha – dronningen av grønn te

Matcha er den tradisjonelle seremoni-teen i Japan og består av pulverisert grønn te. Her får du en «boost» av antioksidanter, så du kan med fordel inkludere Matcha-te i hverdagen. 

Derfor kan det være bra å ta en detox kur

Er du mye trøtt og sliten, har du plager med fordøyelsen eller skulle du gjerne kvittet deg med et par kilo? Da kan detox være en god idé. 

Styrk de «gode» bakteriene i tarmen

Probiotika-tilskudd kan være lurt å ta for å sikre en normalt fungerende fordøyelse. Da bidrar du til en god balanse i tarmens bakterieflora.

God fordøyelse med fiberhusk

Fiberhusk består av knuste loppefrø-skall som er svært rike på fiber. Du burde derfor prøve fiberhusk for en godt fungerende fordøyelse.

Spirulina – den næringsrike algen

Spirulina er et av verdens mest populære kosttilskudd. Det er svært rikt på proteiner, samt på viktige vitaminer og mineraler.

Bokhvete: Små næringsbomber

Mange tror at bokhvete er en kornsort, men det er det faktisk ikke. Bokhvete er en liten nøtt. Navnet kommer antakeligvis av at bokhvetefrøene ligner på bøkefrø.

Gode råd mot opplåst mage

Luft i tarmene er helt normalt, men hos mange kan oppblåst mage være et problem i hverdagen. Her har du noen råd når magen er oppblåst, stinn eller kranglete

Stress ned med eteriske oljer

Eteriske oljer er kjent for sine terapeutiske egenskaper. De velduftende oljene kan hjelpe deg å roe ned i en travel hverdag, og de kan gjøre godt for både kropp og sinn.

Når du ønsker å øke fettforbrenningen

Ønsker du å gå ned i vekt, er forbrenningen viktig. Her har du noen tips til hvordan du kan støtte kroppens naturlige forbrenning.

Fordelene med proteinpulver, kreatin og magnesium

Du er kanskje en av mange som tenker at proteintilskudd og kosttilskudd for trening ikke passer for deg, men vet du fordelene det kan gi?

Lindring for stive ledd og muskler

Liker du å holde deg aktiv, men sliter med stive og ømme ledd og muskler? I tillegg sitter du kanskje mye stille på hjemmekontor? Her har du noen tips til hvordan du kan få mindre vondt, slik at det blir lettere å få trent.

Sukrin: Ofte stilte spørsmål

Sukrin er en sukkererstatning du sikkert har sett i hyllene før. Men er Sukrin naturlig? Er det sunt? Her får du svar på de mest stilte spørsmålene om Sukrin.

Kalium for blodtrykket

Mineralet kalium bidrar til nervesystemets normale funksjon og normal funksjon av musklene. I tillegg er kalium viktig for å opprettholde et normalt blodtrykk.

Aminosyrer – Kroppens viktige byggesteiner

Kroppen trenger 20 forskjellige aminosyrer for å bygge opp livsnødvendige proteiner. Åtte av disse må vi få tilført gjennom maten.

L-serin + Granateple – åtte virkestoffer i en tablett

Aminosyren L-serin er viktig for kroppens oppbygging av proteiner og for normal energiomsetning. Dette er en aminosyre som deltar i en rekke biokjemiske reaksjoner, og er blant annet viktig for hjernens funksjon.

Få tilbake søvnen med Melatonin

Melatonin er et hormon som sørger for at vi blir trøtte om kvelden og får sove. Har du søvnvansker, kan tilskudd med Melatonin være gunstig.

Ginseng - den styrkende roten

Ginseng har blitt brukt i århundrer i tradisjonell kinesisk medisin, blant annet for å øke fysisk yteevne og vitalitet.

Molkosan for magen

Molkosan er fermentert myse laget av økologisk melk. Den fermenterte mysen er rik på melkesyre L+ og brukes for å fremme en normal fordøyelse.

Sunt godteri - kos deg med god samvittighet

Er du glad i godteri eller snacks til TV-kvelden i helgen? Eller kanskje søtsuget melder seg på ukedagene også? Hvis du ønsker et sunnere alternativ til vanlig godteri og snacks, finnes det mange muligheter.

Grønn kraft fra plantene

Klorofyll gir plantene grønnfargen sin, men visste du at klorofyll virker som en antioksidant i menneskekroppen?

Vitamin B12 for energi og nervesystemet

Vitamin B12 bidrar til å redusere tretthet og utmattelse og er et viktig vitamin for energiomsetningen i kroppen. Dette er altså et vitamin du bør passe på å få i deg tilstrekkelig av. 

Sunn snacks og godteri

Vi forbinder gjerne potetgull, sjokolade, godteri og kaker med kos. Det kan imidlertid gi store helsemessige gevinster å bytte ut tradisjonell snacks og sjokolade med sunnere alternativer. Her har du noen tips til sunnere snacks.

Tapioka - smart stivelse i glutenfri mat

Tapioka er en type stivelse som kommer fra kassavaplanten, en vanlig matplante i Sør-Amerika. Den glutenfrie stivelsen er lett fordøyelig og gir rask energi, og den kan gi bedre konsistens til glutenfrie bakverk.

Rødgjæret ris for lavere kolesterol

Har du høyt kolesterol? Kosttilskudd med rødgjæret ris inneholder stoffer som kan ha en kolesterolsenkende effekt.

Biotin - Hud- og hårvitaminet

B-vitaminet biotin er viktig for huden og håret. I tillegg bidrar biotin til normal energiomsetning i kroppen.

Hva er bra med Quinoa?

Quinoa er et frø som er stappfullt av næringsstoffer. Det flotte er at det også er fri for gluten, det smaker godt og det er enkelt å bruke!  Her kan du lese mer om fordelene.

Ti tips for en glad mage

Er du lei av at magen slår seg vrang? Mange sliter med fordøyelsen. Her har du ti gode råd for å holde mage og tarm så godt fungerende som mulig.

Femarelle - kosttilskudd for kvinner i overgangsalderen

Fra cirka 40 års alderen skjer det gradvis forandringer i en kvinnekropp. Mange kvinner opplever gradvis ulike endringer i kroppen, men det er ikke mange som uten videre knytter disse opp mot begynnende overgangsalder.

Kollagen, huden og aldring - Jakten på ungdomskilden

Når vi blir eldre mister huden sin naturlige evne til å produsere nok kollagen og elastin, som holder huden vår stram og elastisk. Resultatet er at huden blir tynnere, tørrere, slappere, blassere og ikke minst rynkete.

Stevia – det "grønne sukkeret" uten kalorier

Stevia kommer fra planter og er helt naturlig. Det er et godt alternativ til sukker for deg som ønsker å gå ned i vekt eller leve sunnere.

Natron - ikke bare et effektivt hevemiddel til baking

Natron er et effektivt hevemiddel når du baker lapper, sjokoladekake og lefser. Men visste du at natron også kan brukes til å gjøre rent på kjøkken og bad, og til å fjerne vond lukt fra kjøleskapet og fra sko?

Ny helsetrend – Bulletproof Coffee

Bulletproof kaffe er i all enkelhet kaffe tilsatt fett i form av smør og kokosfett, og gjerne blandet godt sammen i en blender. For mange høres det kanskje rart ut å tilsette smør i frokostkaffen, men å starte dagen på denne måten gir deg rask energi. Perfekt for deg som for eksempel trener om morgenen, eller bare trenger litt ekstra energi når du står opp.

Slik holder du energien oppe

Føler du deg trøtt og sliten? Her har du 7 tips til hvordan du holder energien oppe og unngår å være så sliten og trøtt hele tiden.

KSM66 med Ashwagandha

Ashwagandha er ansett som Prinsen av Ayurveda – benyttet i årtusener for å bidra til økt kraft, balanse og harmoni. 

Plager i overgangsalder? Ta soya!

På samme måte som puberteten, er overgangsalder en naturlig fase i livet og kroppens utvikling.

Bedre søvnrutiner og mer overskudd i hverdagen

Sliter du med lite overskudd? Det kan ha en sammenheng med dine søvnrutiner!

Vegansk kosthold: Disse vitaminene må du være oppmerksom på

Det er ikke vanskelig å få i deg alle næringsstoffer selv om du velger bort kjøtt og fisk. Du må imidlertid passe godt på at du får i deg alt du trenger. Disse næringsstoffene må du være oppmerksom på.

Brennesle - brukt i årtusener

Du kjenner kanskje brennesle best som den grønne planten som «brenner» deg hvis du kommer for nær. Brennesle har imidlertid lang historie, blant annet som lett vanndrivende middel og som en urt ved leddplager og hoste.

Udo’s Choice for huden

I følge den verdenskjente fettforskeren Dr. Udo Erasmus kan de riktige fettsyrene blant annet smøre huden innenfra, gjøre musklene sterkere og mer utholdende.

Når du plages med lett hoste

Lett hoste er vanlig ved blant annet lettere forkjølelsessymptomer og er en helt naturlig refleks, der kroppen prøver å kvitte seg med fremmede elementer fra luftveiene, som støv, fremmede partikler og slim.

Acai – når du trenger en boost av antioksidanter

De mørkelilla acaibærene er små bomber av antioksidanter. Lag deg en smoothie med acai for å lade opp med de supersunne antioksidantene.

Chiafrø - Superfrø som er rike på omega-3

Chiafrø er små næringsbomber, med høyt innhold av omega-3-fettsyrer, kalsium og flere viktige mineraler og vitaminer. De er også rike på proteiner og fiber.

Frisk brunfarge og beskyttelse med betakaroten

Nå kommer snart solen for fullt. Kanskje du gleder deg til å få farge i ansiktet og på kroppen? Med betakaroten kan du sette litt fart på bruningen, samtidig som du gir huden ekstra beskyttelse.

Slik kan du redusere søtsuget

Finnes det noen tips når man først har skikkelig søtsug?

Ingefær - populær i årtusener

Ingefær har vært brukt som krydderplante i årtusener. Den romerske militærlegen Dioskorides anså ingefær som en urt for fordøyelsen allerede i antikken. 

Hjemmelaget ansiktsmaske

Gi huden din ny glød med enkle råvarer.

Solhatt ved lettere forkjølelsesplager

Solhatt er en av de mest populære urtene vi har. Mange finner fram solhatt når lett hoste eller sår hals melder seg.

Keto - Kosthold med svært få karbohydrater

Hvis du vil ned i vekt kan et kosthold som nærmest er fritt for karbohydrater være en kickstart på vektnedgangen. Et kosthold med svært lite karbohydrater kan nemlig bidra til at kroppen forbrenner sine egne fettlagre.

Gurkemeie – et superkrydder for myke og smidige ledd

Gurkemeie er en flerårig krydderurt i ingefærfamilien som mest sannsynlig stammer fra India og har vært brukt som naturmedisin i lang tid.

Dr. Organic – prisvinnende hudpleie

Har du testet ut den populære og prisvinnende hudpleieserien fra Dr.Organic? Den er både økologisk og parabenfri!

Får du i deg nok jod?

Visste du at du kan få i deg for lite jod hvis du spiser lite hvit saltvannsfisk eller lite meieriprodukter? Hvis du er veganer, vegetarianer, gravid eller ammende bør du passe ekstra godt på. Sporstoffet er blant annet viktig for energiomsetningen vår.

Nyper – naturens egne C-vitaminbomber

Nyper er svært rike på vitamin-C som blant annet bidrar til et normalt immunforsvar. Immunforsvaret er viktig for at vi skal holde oss sunne.