Får du i deg nok jod?

Visste du at du kan få i deg for lite jod hvis du spiser lite hvit saltvannsfisk eller lite meieriprodukter?
Learn more

Gode råd mot oppblåst mage

Mange plages av oppblåst mage. Her har du noen råd når magen er oppblåst, stinn eller kranglete.
Learn more

Fettforbrenning - Når du ønsker å øke forbrenningen

Ønsker du å gå ned i vekt, er forbrenningen viktig. Her har du noen tips til hvordan du kan støtte kroppens naturlige forbrenning.
Learn more

Slik kan du tilsette supermat i smoothie

Så enkelt er det å tilsette smoothien litt ekstra næringsstoffer!

Ingefær - Gylden rot - populær i årtusener

Ingefær har vært brukt som krydderplante i årtusener. Den romerske militærlegen Dioskorides anså ingefær som en urt for fordøyelsen allerede i antikken.
Learn more

Kutt saltinntaket – bruk urtesalt

Kutt saltinntaket – bruk Herbamare urtesalt
Learn more

Dr.Organic – prisvinnende hudpleie

Har du testet ut den populære og prisvinnende hudpleieserien fra Dr.Organic? Den er både økologisk og parabenfri
Learn more

Desirees tips til sunn hverdagsmat

Desirèe Andersen er damen bak konseptet bloggen fitfocus.no, som for to år siden ble innlemmet i det utvidede konseptet desireeandersen.no
Learn more

Til immunforsvaret

Noen av disse godsakene kan hjelpe deg med å styrke immunforsvaret. Å holde deg frisk er dessuten spesielt viktig nå i korona-tiden.
Learn more

L-serin + Granateple – 8 aktive virkestoffer i en tablett

Aminosyren L-serin er viktig for kroppens oppbygging av proteiner og for normal energiomsetning.
Learn more

Sunn og smakfull bakst!

Sunkost bakeglede gjør det enkelt å lykkes med smakfull og sunnere bakst! Produktene passer til de fleste kosthold da de aller fleste produktene er fri for sukker, gluten og melk.
Learn more

Slik tilsetter du oljer i kostholdet

MCT står for mellomlange fettsyrer, og er i dag mest kjent innen sportsernæringen. Deres spesielle egenskap er at de absorberes raskt, og lett omsettes til energi i kroppen.
Learn more

Eksperten svarer: Slik er et vegansk kosthold

Lurer du på hva det innebærer å være veganer, og hva det krever? Lise Flatøy, butikksjef i Sunkost Amfi Futura svarer på spørsmål om en vegansk livsstil.
Learn more

Derfor bør du spise hvitløk

Det er mange grunner til å spise hvitløk. Hvitløk er en meget populær urt i matlagingen, men den er også herlig for kroppen.
Learn more

Tid for tang

Spådommen er at tang og tare blir en viktig del av fremtidens sunne kosthold.
Learn more

Miljø- og allergivennlig vask

Uten å tenke over det pøser vi på med giftige og sterktluktende kjemikalier for å holde det rent rundt oss. Kanskje er det på tide med en avgiftning i skapet hvor vaskemidlene står?
Learn more

Klorofyll - Grønn kraft fra plantene

Klorofyll gir plantene grønnfargen sin. Visste du at klorofyll virker som en antioksidant i menneskekroppen?
Learn more

Næringsgjær: Osteaktig smak – og rik på B-vitaminer

Næringsgjær er svært rik på flere viktige B-vitaminer. Dryss over maten for ekstra næring og en herlig osteaktig smak.
Learn more

Quinoa - inkaenes hellige frø

Inkaene anså quinoa som en gave fra gudene. Frøene inneholder fullverdige proteiner og flere vitaminer og mineraler.
Learn more

Sunt godteri - Kos deg med god samvittighet

Godteri og snacks hører gjerne med når vi skal kose oss. Godteriet trenger imidlertid ikke være av det usunne slaget. 
Learn more

Sunnere snacks og godteri

Det kan imidlertid gi store helsemessige gevinster å bytte ut tradisjonell snacks og sjokolade med sunnere alternativer. Her har du tips til sunn snacks.
Learn more

Manuka - Honning fra den bronsefargede, sitronduftende manukaplanten

Den berømte manuka honningen lages av bier som pollinerer manukaplanten. Honningen er kjent for sine unike egenskaper.
Learn more

Udo’s Choice forbedrer oksygenopptaket

Udo’s Choice forsyner kroppen med uttallige gode oksygenmagneter, som “prepper løypene” frem til forbrenningsovnene.
Learn more

Tips til mat før og etter trening

Det kan være lurt å tenke over hva du spiser før og etter trening, både med hensyn til prestasjon og effekt på økten. 
Learn more

God mat til immunforsvaret

På jakt etter kostholdet som styrker både immunforsvaret og resten av kroppen, endte Gry Hammer på næringstett tradisjonsmat.
Learn more

De 10 beste tipsene når man har blitt forkjølet

Du er kanskje en av mange som har blitt forkjølet? Da trenger du kanskje gode tips til forkjølelse
Learn more

Mandelmel med masse næring – Glutenfritt og lavkarbo

Mandelmel er et naturlig glutenfritt alternativ til hvetemel. Det passer derfor fint for deg som er glutenallergiker eller som prøver å unngå hvete av andre grunner.
Learn more

Udo’s Choice øker forbrenningen

De essensielle fettsyrene i Udo’s Choice “slår på” genene som stimulerer fettforbrenningen.
Learn more

Basetips for en sunn, slank og sprek kropp

Mål om en sunnere og sprekere kropp? Det er fort gjort å tenke litt for komplisert når man ønsker å komme i bedre form, eller spise sunnere.
Learn more

Mot lett blærekatarr

Blærekatarr er en kjedelig sommerplage. Kosttilskudd kan både forebygge og lindre.
Learn more

Kosttilskudd-til-trening

Proteiner og magnesium kan være lurt å ha med i treningsbagen når du trener.
Learn more

Supermat – perfekt til mat, granola, bakeverk og snacks

Visste du at supermat også finnes som tørket bær og nøtter? Passer perfekt som ren snacks, tilbehør til mat, til granola og til bakverk!
Learn more

På tide å vaske grønt?

Det er ingen grunn til å bruke kjemikalier når miljøvennlige vaskemidler gjør samme nytten.
Learn more

Fermentering | Gammeldags mat er ny mote

Hva kan du om fermentering? Fermentering har vært «in» en god stund og stadig flere kaster seg på trenden.
Learn more

Multivitamin - Sikre deg viktige vitaminer og mineraler

Et multivitamin- og mineraltilskudd kan være en god basis for viktige vitaminer og mineraler i hverdagen.
Learn more

Matcha – dronningen av grønn te

Matcha er den tradisjonelle seremoni-teen i Japan og består av pulverisert grønn te. Her får du en «boost» av antioksidanter.

MCT Olje - Mellomlange fettsyrer for langvarig energi

MCT olje gir energi uten å øke blodsukkeret. Populær innen trening. Her kan du lære mer om de mellomlange fettsyrene i MCT-oljen.

Alltid sliten og halvsyk

Det er lett å føle seg litt ekstra slapp og sliten i det mørke vinterhalvåret. Slik tar du tilbake energien og holder deg frisk.

Den veganske bølgen

Stadig flere velger et liv basert på plantekost og blir veganere. Er veganisme bare en trend – eller veien til en bedre helse?

Chiafrø - Superfrø som er rike på omega-3

Chiafrø er små næringsbomber, med høyt innhold av omega-3-fettsyrer, kalsium og flere viktige mineraler og vitaminer.

Omega 3 – derfor trenger du det

Du har sikkert hørt at omega 3 er sunt. Men vet du hvorfor du bør få i deg nok omega-3?

Lag vitaminrik supermat med maca

Maca anses for å være vitaminrik supermat, og kan tilsettes i alt fra smoothies og shakes, til pannekaker og proteinbarer.

Bedre trening med magnesium

Har du opplevd at du går tom for energi mot slutten av en treningsøkt? Da kan det hende at du trenger mer magnesium

Frisk brunfarge og beskyttelse med betakaroten

Med betakaroten kan du sette litt fart på bruningen, samtidig som du gir huden ekstra beskyttelse.

Nyper – naturens egne C-vitaminbomber

Nyper er svært rike på vitamin C som blant annet er godt for immunforsvaret vårt og dermed for at vi skal holde oss sunne.

Aloe vera - planten med en lindrende gel

Aloe vera-gel er kjent for sine fuktighetsgivende og pleiende egenskaper, og er derfor ofte benyttet som ingrediens i hudpleieprodukter og som ren gel.

Forkjølelse – dette kan hjelpe

Høst og vinter er høysesong for influensa og forkjølelse. Den beste forsikringen mot lette symptomer som rennende nese og hoste er et godt immunforsvar

Kalium for blodtrykket

Mineralet kalium bidrar til nervesystemets normale funksjon og normal funksjon av musklene. Kalium er viktig for å opprettholde et normalt blodtrykk.

Slik holder du energien oppe i høstmørket

Det er lett å føle seg litt ekstra sliten nå som dagene blir mørkere og kaldere. Her har du 7 tips til hvordan du holder energien oppe og unngår å være så sliten og trøtt hele tiden.

Aminosyrer – Kroppens viktige byggesteiner

KSM66 er et klinisk dokumentert og økologisk dyrket fullspektrum ekstrakt av Ashwagandha. Er ansett som Prinsen av Ayurveda – benyttet i årtusener for å bidra til økt kraft, balanse og harmoni.

Molkosan for magen

Molkosan er fermentert myse, laget fra økologisk melk. Den fermenterte mysen er rik på melkesyre L+ og kan fremme en normal fordøyelse.

10 tips for en glad mage

Er du lei av at magen slår seg vrang? Mange sliter med fordøyelsen. Her har du 10 gode råd for å holde mage og tarm så godt fungerende som mulig.

Kastorolje for hud hår og ømme muskler

Castor oil, eller kastorolje, er en rik planteolje som brukes utvortes. Bruk den mot tørr hud, tørt og skadet hår >>

Spirulina – den næringsrike algen

Spirulina er et av verdens mest populære kosttilskudd. Det er svært rikt på proteiner, samt på viktige vitaminer og mineraler.

Fordelene med proteinpulver, keratin og magnesium

Du er kanskje en av mange som tenker at proteintilskudd og kosttilskudd for trening ikke passer for deg, men vet du fordelene det kan gi?

KSM66 - verdens beste Ashwagandha

KSM66 er et klinisk dokumentert og økologisk dyrket fullspektrum ekstrakt av Ashwagandha. Er ansett som Prinsen av Ayurveda – benyttet i årtusener for å bidra til økt kraft, balanse og harmoni.

Få tilbake søvnen med melatonin

Melatonin er et hormon som sørger for at vi blir trøtte om kvelden og får sove. Har du søvnvansker, kan tilskudd med melatonin være gunstig.

Solhatt mot forkjølelse

Solhatt er en av de mest populære urtene vi har. Mange finner fram solhatt når hoste eller sår hals melder seg. Solhatt kan styrke immunforsvaret og hjelpe ved forkjølelsessymptomer.

Ønsker du fart på forbrenningen?

Ofte er det enkleste det beste: dropp ekstrem dietter, legg inn mer hverdagsaktivitet og få nok søvn.

Sink - når du vil holde deg sunn

Mineralet sink er viktig for et normalt fungerende immunforsvar. Visste du at det også er viktig for hud, hår og negler? Les mer

Probiotika – Styrk de «gode» bakteriene i tarmen.

Probiotika tilskudd kan være lurt å ta for å sikre en normalt fungerende fordøyelse. Da bidrar du til en god balanse i tarmen.

Vegansk-kosthold

Å ha et plantebasert kosthold er i vinden. Det er ikke vanskelig å få i deg alle næringsstoffer selv om du velger bort kjøtt og fisk. Du må imidlertid passe godt på at du får i deg alt du trenger. Disse næringsstoffene må du være oppmerksom på.

Brennesle - medisinplante i årtusener

Brennesle har en lang historie i folkemedisinen, blant annet som lett vanndrivende middel og som en urt ved leddplager og hoste.

Vitamin B12 for energi og nervesystemet

Vitamin B12 bidrar til å redusere tretthet og utmattelse og er et viktig vitamin for energiomsetningen i kroppen.

Slik lindrer du allergiplager

Vår og sommer kan være en slitsom tid for deg som er allergisk. Har du lette allergiplager, kan disse tipsene hjelpe deg.

Naturlig sukkererstatning - hva finnes der?

Det finnes mange alternativer til hvitt raffinert sukker å få kjøpt i helsekost.

5 treningsøvelser i parken

Treningsøvelser i parken trenger ikke å være vanskelig! Personlig trener Johanna Grønneberg Mesa viser deg 5 enkle øvelser man kan gjøre

Bedre livskvalitet med intervalltrening utendørs

Er du en av de som er lei av å se ut det samme vinduet eller inn i en grå vegg mens du løper?

Ginseng - den styrkende roten

Ginseng har blitt brukt i århundrer i tradisjonell kinesisk medisin, blant annet for å øke fysisk yteevne og vitalitet.

Kom i gang med treningen

Hvis du ønsker å komme i gang med treningen og beholde de gode vanene, bør du være litt bevisst i oppstartsfasen.

Fitfocus.no - Populær blogg om sunn og god mat og enkel trening

Som blogger var PT og kostholdsveileder Desirée Andersen (36) treig i startgropen. Likevel klarte hun i løpet av et halvt år å ta innersvingen på de fleste treningsblogger.